maanantai 5. heinäkuuta 2010

Verhotut silmät


Tahar Ben Jellounin Verhotut silmät on hankala kirja. Jotenkin minulle jäi tunne, että tarina muuttui kirjan keskivaiheen jälkeen enkä enää oikein pysynyt kärryillä. Ensimmäinen puolisko kirjasta oli täysin ymmärrettävää tekstiä ja tarinointia, sitten kun mukaan tuli päähenkilön kertomuksia, unia sun muuta en enää oiken pysynyt kärryillä ja siksi myös kirjan loppuosa jäi aika lailla arvoitukseksi. Tarinan ydin, kotikylän ja ison maailman erot ja kaipuu aina toiseen paikkaan oli kuitenkin miellyttävä ja nostaa ehdottomasti kirjan pisteitä. Ehkä minun pitäisi lukea kirja uudestaan ja keskittyä vielä tarkemmin ymmärtämään, tai sitten tämä ei vain ole minulle sopiva teos...

**

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, ne ilahduttavat minua suuresti! :)
Kommenttienvalvonta on käytössä kesällä lisääntyneen roskakommenttien vuoksi. Kommenttisi ei siis näy heti, vaan tulee näkyviin vasta, kun olen hyväksynyt sen.