sunnuntai 18. heinäkuuta 2010

Monika Fagerholmin parhaita?

Olen suuri listafani ja tein vähän aikaa sitten lustan kirjailijoista, joiden kirjoihin haluaisin tutustua. Listalta löytyy esimerkiksi Monika Fagerholm ja ihmettelnkin nyt-löytyykö blogini lukijoiden joukosta Fagerholmin kirjoja lukeneita? Mistä kirjasta olisi hyvä aloittaa, mikä on Fagerholmin paras teos? Minulla ei siis ole aavistustakaan minkälaisia Fagerholmin kirjat ovat joten joku hyvä romaani olisi näin alkajaisiksi ihan sopiva.Vinkkejä kommenttiboksiin siis, kiitos jo etukäteen:)

6 kommenttia:

  1. Tämä Fagerholm on outo tapaus;-)Luin hänestä niin huumaavan haastattelun Suomen Kuvalehdestä, että otin oikein päätoimittajaan yhteyttä...,mutta miksi en tee hänen kirjojaan. En tiedä...Ehkä ne eivät vain ole osuneet juuri kohdalle ja ei ole energiaa lähteä etsimään eli perisynti mukavudenhalu estää Fagerholmin ja minun kohtaamisen...

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentistasi Leena. Ehkäpä minun täytyy tutustua Fagerholmiin vielä paremmin ennen kuin valitsen ekan kirjan luettavaksi ;)

    VastaaPoista
  3. Minä olen lukenut vain Ihanat naiset rannalla, jota rakastin. Sitten aloitin Diivaa, enkä saanut sitä koskaan loppuun. Oli hyvin erilainen, paljon vaikeampi.

    En ole sitten saanut aloitettua hänen myöhempiä romaanejaan, niin paljon kiitosta kuin ne keräävätkin. Pitäisi kyllä kokeilla vielä.

    Ihanat naiset on siis aika helppolukuinen, mutta silti laadukas ja loistava. Suosittelen, että aloitat siitä, vaikka ilmeisesti se ei ole Fagerholmin tyypillisin teos.

    Karoliina

    VastaaPoista
  4. Karoliina, kiitos vinkistä. Täytyy kirjata tuo ylös ja lukea Ihanat naiset heti kun aikaa löytyy:)

    VastaaPoista
  5. Minä olen ihan Fagerholm-hullu! :-) Olen kirjoittanut hänestä blogissani mm täällä:

    http://kirjani.vuodatus.net/blog/2502718/fagerholmin-lukemisen-abc/

    ja täällä:

    http://kirjani.vuodatus.net/blog/2470462/ihan-oikeasti-mulla-ei-ole-fagerholmin-julistetta-seinalla-eika-edes-rintanappia/

    Mielestäni "Amerikkalainen tyttö" on ehdottomasti paras fagerholm, mutta kaikki ne on ihania. Täytyy vain asennoitua oikein! :-) Jotkut rakastaa ja toiset vihaa.

    VastaaPoista
  6. Reeta Karoliina, kiitos linkeistä! Käyn blogissasi lukemassa nuo vinkit ennen kuin ryhdyn Fagerholmin kirjan pariin. Varmaa on se, että haluan tutustua fagerholmin teoksiin joten piakkoin ryhdyn lukemaan hänen kirjaansa;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, ne ilahduttavat minua suuresti! :)
Kommenttienvalvonta on käytössä kesällä lisääntyneen roskakommenttien vuoksi. Kommenttisi ei siis näy heti, vaan tulee näkyviin vasta, kun olen hyväksynyt sen.